maandag, augustus 07, 2006

om het simpel te houden, chronologisch

tjah, de levering van de keuken.
dat verdient dus geen schoonheidsprijs.

- eind juli kreeg ik twee dagen op rij telefoon van ikea: de eerste keer om twee werkbladen van 1,26 meter op te halen (wat ik de volgende dag deed) en de dag erna om het werkblad van 1,86 meter op te halen (wat ik weer deed). indien ik dat niet deed, zou de levering worden uitgesteld van 4 augustus tot eind augustus. enhetzelfde zou dna ook gelden voor de installatie (details hierover: zie eerdere blogs)
- op 3 augustus krijgen we twee (2) keer telefoon met de melding dat de keuken, zoals afgesproken, op 4 augustus zou worden geleverd. meer bepaald tussen 10 en 13 uur
- op 4 augustus om 13.30 is er nog niemand langsgeweest. annelies belt, en we krijgen te horen dat we eigenlijk verwittigd haddne moeten worden dat de levering niet kon doorgaan. de aluminium achterwand voor de dampkap was nog niet binnen. we zouden nog dezelfde dag op de hoogte worden gehouden
- op 4 augustus rond 1900 hadden we nog niets gehoord over nieuwe datum. annelies belt nogmaals. we krijgen te horen dat we nogdezelfde avond antwoord zouden krijgen , van dezelfde persoon die we op dat moment aan de lijn hebben
- op 4 augustus blijft het verder stil.
- op 5 augustus rond 10.15 krijgen we telefoon van (een heel correcte) chauffeur. die met een keuken in de wagen onderweg is, en om 1200 ter plaatse zou zijn. we waren wel afgesproken om die middag bij familie te gaan eten, maar dat hebben we dan maar aangepast.Dechauffeur was expliciet verteld dat wij op de hoogte waren vna zijn komst. wat dus niet het geval was.
- diezelfde dag rond 1130 is de man ter plaatse. de aluminium achterwand ontbreekt. enfin, het is niet duidelijk waarom dan op zaterdag wel geleverd is wat eigenlijk al op vrijdag had kunnen gebeuren.
- vandaag blijft het stil van de kant van ikea. ik beslist dan maar om na het werk nogmaals in ternat te stoppen.
-een (heel correcte) medewerkster van de klantendienst trekt na hoe het zit met de aluminium plaat (is nu binnen) en wanneer die geleverd kan worden (woensdag). over de situatie van de onaangekondigde levering zegt ze dat het ,,eigenlijk niet zo hoort''.
- ik vraag meteen ook maar hoe het zit voor de installatie die zou in week 33 gebeuren (volgende week) mar we weten nog steeds geen concrete datum. wederom: dat hoort eigenlijk niet zo. normaal wordt dat al twee dagen na de bestelling gemeld. ik word daar morgen ,,zeker'' over gebeld. de mevrouw van de klantendienst was wel zo vriendelijk een rechtstreeks nummer te geven waar ik terecht kan voor het geval ik niet spontaan wordt gebeld...
- ik kaart toch even aan dat ik het een vreemde situatie vindt dat ik twee keer verzocht wordt zelf iets te komen ophalen, terwijl de levering nog moet gebeuren. en dat die levering dan een eerste keer - nutteloos - wordt uitgesteld, en dan alsnog in twee delen moet gebeuren. ze stelt voor een onkostenvergoeding te betalen voor de twee keer dat ik vanuit gent naar ternat ben geweest. totaal 18 euro (zie scan). ik heb dan nog het geluk dat ik in de buurt werk, anders zou ik niet genoeg overhebben om de eerder gemaakte telefoonkosten (naar het 070-nummer) te betalen.

enfin, nogmaals: ik geloof het pas allemaal als de keuken er staat...