dinsdag, april 18, 2006

goede vrijdag

afgelopen vrijdag heb ik een onevla gehad bij het naarhuis rijden na het werk. Ik ben ongedeerd, er was niemand anders bij betrokken en de schade leek op het eerste zicht ,,mee te vallen'' - alleen schade achteraan, en een venster kapot. maar wellicht is de wagen niet meer te repareren, bleek later.

rond 22.35 nam ik op de E40 de afrit zwijnaarde, richting gent centrum. bij het invoegen op de E17, net op de brug over het kanaal ben ik aan het slippen gegaan. ik ging eerst naar de rechterkant van de weg, heb geprobeerd de wagen weer recht te krijgen maar ben in de middenberm terecht gekkomen, tegen een betonnen wand, eerst met het rechter voorwiel (ik was gedraaid), daarna met het rechter achterwiel. aangezien de voet van die wand uitsteekt, is heel het onderstel van de wagen vernield. motor, verlichting etc werkten nog perfect. ook de
cd die op dat moment in zat speelde zonder haperen door.
maar de wagen stond dus stil op het linker rijvake.ware het niet dat een man met zwaailicht op zijn bestelwagen stopte in afwachitng van de komst van de politie hadden er wellicht nog wagens tegen de mijne gereden (die stond ,,gelukkig'' in tegengestelde richting, zodat het leek alsof er een spookrijder op komst was, wat wellicht ook de snelheid deed matigen).
ik weet niet wat er gebeurd is - ik vermoed dat er een olievlek of iets dergelijks op de weg moet gelegen hebben. toen we de volgende dag het wrak gingen ophalen bij de takeldienst, vertelde men daar dat er in de loop van de nacht op precies dezelfde plaats nog twee ongevallen zijn gebeurd. toeval?
in elk geval: ik heb altijd al een bloedhekel gehad aan auto's, en vond dat ik er geen nodig had. maar aangezien ik het verschil in pendeltijd meer dan een uur per dag bedraagt, en met de verhuizing op komst leek het me handig er nu toch een te kopen. net op het moment dat we hem goed zouden kunnen gebruiken (er kan vrij veel in zo'n kangoo) moeten we het dus zonder doen. mogelijk kan ik via mijn zus een vervangwagen krijgen, maar dat valt nog even af te wachten of dat op zo'n korte termijn kan. in elk geval geen leuke situatie: in deze periode kan ik extra werk van dit soort goed missen.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Vandaag had ik op dezelfde plaats hetzelfde voor! Maar...'k had meer geluk: bij wonder kwam ik nergens tegen aan, en de anderen hebben me allemaal kunnen ontwijken. Door het oog van de naald gegaan... maar de schrik van mijn leven meegemaakt.

29/2/08 12:55 a.m.  

Een reactie posten

<< Home