zondag, maart 19, 2006

groot huisvuil en andere spannende avonturen

het valt toch tegen om boodschappen te doen op zondag hier in de buurt. blijkbaar is alleen de bakker de hele dag open. toen ik rond de middag naar de slager wou, was die dicht (12.10, terwijl die officeel open is ot 1230!).ook alle mij bekende supermarkten in de buurt waren dicht.
soit, dan maar beslist mij te wenden tot de bijna nimmer gesloten winkels in de sleepstraat.
een heel avontuur!


- morgen wordt het grof huisvuil opgehaald in de straat. ergens heeft iemand al een hoop rommel, varierënd van zetels tot kinderski's buiten gezet... en er meteen groene spuitbus verf op aangebracht, duidelijk nadat de rommel op een hoop werd gegooid. ik vermoed dat het is om mensen te ontmoedigen dit spul mee te nemen. (waarom zou je willen dat ivago en niet iemand anders die zetel meeneemt?)

- aan de brandweerkazerne blokkeerde een ambulance de weg. en enkele brandweermannen stonden goedkeurend toe te kijken. de poorten gingen open, er reden drie brandweerwaens uit, ze zetten de sirenes in gang. en dan pas ging de 100 er achteraan. was het toch niet zo dringend?
ik dacht serieus even dat ik met een opname van flikken te maken had. wat daar toe bijdroeg: een brandweerman die niet memoest, was zichtbaar opgetogenover het blijkbaar geslaagde vertrek. hij stond nml met gebalde vuist, elleboog in hoek van 90 graden, onderarm evenwijdig met de grond, en trok met een korte ruk de elleboog achteruit, zoadt die nog een hoek van 45 graden vormde, nog steeds met gebalde vuist en onderarm evenwijdig met de grond. hij riep nog net niet ,,yeah''. maar hij was dus wel blij

- cultuurclash in de supermarkt in de sleepstraat. ik had uiteraard verwacht turkse cola etc aan te treffen. maar er stonden ook bekers van tiktak, en kaarsen met afbeeldingen van heiligen etc (oa pater pio en pater damiaan!)(in een turkse winkel)

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wat een mooie foto!!

22/3/06 8:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Slam Tedede Tedede Tedede Slam Tedede Tedede Tedede Slam!

24/3/06 1:08 a.m.  

Een reactie posten

<< Home