vrijdag, maart 03, 2006

notaris-stress

en vrij stresserende morgen - ik had even contact met de makelaar die de lening heeft geregeld - en die raadde me aan om toch de notaris te contacteren ivm de betaling van het bedrag dat we buiten de lening om betalen voor het huis (waar en wanneer storten etc). bij de notaris was er enige verbazing dat ik de documenten voor de betaling nog niet had ontvangen. wat bleek: die hadden ze daags voordien verzonden. niet zo vreemd dat ik die de volgende dag om 10.00 nog niet heb gezien denk ik dan zo.

maar soit, ik dus die documenten heel snel toegemaild gekregen, en bleek dat het volledig bedrag van de lening niet is opgenomen in de documenten van de notaris. met andere woorden: we moeten zelf het volledige aankoopbedrag overschrijven. terwijl er wel een (fors) bedrag is voorzien voor de aktekosten van de kredietopening.


na wat heen en weer gebel blijkt dat het gewoon voor de notaris niet duidelijk is of het geleende bedrag door de bank op mijn rekening wordt gestort, of dat van de notaris zelf. dat weer nagetrokken bij de bank, en blijkt dat ze het storten bij de notaris.wat de reguliere gang van zaken is. terwijl de notaris in zijn docoumenten vna de andere situatie was uitgegaan.

enfin, een lang verhaal kort maken: weer pak onduidelijkheid maar uiteindelijk geen probleem. maar toch heel wat gedoe om dat zeker te weten. het lijkt een constante bij alle verhuisperikelen: er is iets wat ogenschijnlijk simpel is, ergens verknoeit iemand het, dan kruipt er wat werk in om zeker te zijn wat waar is mis gegaan, en dan blijkt dat het eigenlijk niets voorstelt. hoogst frustrerend..

en dat lijkt toch wel heel erg op een doorsnee scenario van fc de kampioenen: carmen hoort boma wat zeggen, interpreteert het verkeerd, trommelt de kampioenen op en dan blijkt dat het een misverstand is. uiteindelijk is fernand/ddt/btw de pineut omdat hij wat probeerde te foefelen.

ik heb er geen idee van wie wie is in dit verhaal maar in elk geval ben ik het beu naar deze soap te kijken. het is niet meer grappig en elke keer hetzelfde.