dinsdag, december 27, 2005

andere verrichtingen

ik en mijn ticket
registratie etc loopt tot dusver in gent een pak eenvoudiger dan in hilversum. afgelopen donderdag even gebeld met de dienst bevolking, en ik kreeg meteen de raad om in de loop van deze week even langs te gaan op het kantoor van stad gent op het woodrow wilson-plein. zowaar: kaartje trekken, 20 minuten wachten; even nieuwe adres doorgeven en je bent inwoner van gent. ik mag binnenkort wel een bezoek verwachten van de wijkagent is mij gezegd. is mij ook beloofd: een nieuwe identiteitskaart. als ik die treinconducteur die de trein van gent naar poperinge in kortrijk te lang stilzette en de spoorwegpolitie erbij haalde omdat hij dacht dat mijn blauwe in het buitenland uitgegeven identiteitskaart vals was, dan zal ik hem mijn nieuwe kaart spontaan ter controle aanbieden.