donderdag, december 22, 2005

burgerzaken

een afspraak regelen bij de dienst burgerzaken van gemeente hilversum duurt dus langer dan dat de afspraak zelf. in twee minuten was ik uitgeschreven. enig probleem: mijn uitschrijving vindt plaats per 1 januari. en een bewijs van uitschrijving kan ik daarna pas ophalen. terwijl ik dan uiteraard al niet meer in hilversum woon. een bewijs dat ik de papieren in orde heb gebracht, bestaat niet. logisch.
wel moet ik me binnen de acht dagen nadat ik in de tarwestraat woon melden bij stad gent. geen idee hoe ik ga bewijzen dat ik niet meer in hilversum woon.
toch een voordeel van de dienst burgerzaken: door me daar af te melden moet ik me niet meer apart uitschrijven bij mijn zorgverzekeraar. weer twee minuten gespaard. (niet echt, want het was mijn verzekeraar die het vertelde).
verder: via de dienst vreemdelingenzaken kreeg ik te horen dat mijn verblijfsvergunning moet inleveren. bij de dienst burgerzaken. weer twee minuten gespaard. (niet echt, want het was de dienst vreemdelingenzaken die het vertelde).
nog een dingetje geregeld: ook mijn bankier is op de hoogte dat ik naar het buitenland vertrek.
verder: ook nog geprofiteerd van het feit dat de solden-periode in nederland al begonnen is. en nu naar amsterdam, om aan laatste anderhalve dag bij mijn huidige werkgever te beginnen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Verbouwingswerken? Je bedoelt de frigo eens uitkuisen en de verkeerd geadresseerde post wegsmijten. Die truck kennen we bij de administratie al lang. Wel tijd om vier uur verder te verhuizen maar niet om even de papieren in orde te brengen. Een mondige burger zeker ...

23/12/05 6:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home