woensdag, december 21, 2005

e-government

een afspraak regelen bij de dienst burgerzaken van de gemeente hilversum vereist is vrij omslachtig merk ik. vooral als je het op korte termijn wil.
omdat ik dus nog voor eind dit jaar verhuis wou ik graag nog deze week een afspraak regelen. ik belde dus dinsdag naar de gemeente, met de vraag een afspraak vast te leggen. dat kon pas ten vroegste voglende week donderdag. klein probleem, want dan ben ik verbouwingsverweken aan het uitvoeren in gent.
ik kreeg het advies om dan maar een brief te schrijven met daarom het verzoek met als bewoner te schrappen uit het register, en vriendelijk te vragen of ik schriftelijke bevestiging kon krijgen hiervan.
bij het opzoeken van het adres op de site van de gemeente hilversum zag ik per toeval een aanmeldingsformulier (de link was ergens goed verborgen in een kolom rechts)
de optie 'uitschrijven' stond er echter niet bij. dan maar mijn kans gewaagd met optie 'aanmelden', een uur geselecteerd (8.50) en ik kreeg meteen bevestiging... (zie eerdere post). dan een mailtje teruggestuurd dat het om uitschrijven gaat, en zowaar: geen probleem!