zondag, december 17, 2006

rekening opzeggen bij de postbank

om belastingsredenen lijkt het me handig als ik tegen eind dit jaar mijn rekening bij de postbank in nederland zou opzeggen. en dat is nog niet zo simpel...

toen ik vorige week in utrecht was, wou ik dat even gaan regelen in het postkantoor, vlakbij de neude (prachtig gebouw trouwens). opzeggen kon niet meteen, omdat ik ook een internetspaarreking heb. die moet eerst online worden opgezegd, dan gebeurt de uitbetaling, en dan pas kan je de girorekening zelf opzeggen, door een formulier in te vullen en op te sturen.

ik heb er net een dik kwartier over gedaan om de spaarrekening op te heffen.

wie dit via het menu ,,sparen'' probeert de rekening te sluiten, krijgt wel info over hoe een rekening te openen, maar niet over hoe ze te sluiten. op dezelfde pagina klikken op ,,veelgestelde vragen'' leidt naar een niet bestaande pagina. (,,De door u opgevraagde url bestaat niet (meer) Onze excuses voor het ongemak.'')

klik voor vergrotingverder vond ik geen helpmenu terug. dus via de beginpagina naar de hoofd-helpindex geweest, en daar op de volgende Q + A gebotst:

Hoe kan ik mijn Internetspaarrekening opheffen?
U kunt uw Internetspaarrekening opheffen door binnen mijn Postbank.nl 'opheffen spaarrekening' te kiezen. Uw spaartegoed inclusief opgebouwde rente wordt vervolgens overgeboekt naar uw Girorekening. U kunt uw Internetspaarrekening heropenen door opnieuw in te leggen.

ik weer op zoek via ,,sparen''. maar noppes. na nog eens vijf a tien minuten wild rondklikken vond ik de oplossing. daar ben ik opgekomen door te klikken op achtereenvolgens vanaf home:

* overschrijven te selecteren
* nieuwe opdracht aan te klikken
* bij nieuwe opdracht ,,overschrijven van giro- of bankrekening naar giro- of bankrekening''
in ,,spaarrekening: inleggen of opnemen'' te wijzigen
* en goed op de rechterbovenhoek te letten
klik voor vergrotingzie ik het daar goed? ja! rechtsboven staat wel degelijk onder ,,nu direct aanvragen'' : ,,spaarrekening opheffen''. verhip! echt een goede manier om klanten te houden. enfin, net de passende tancode ingegeven, en de opdracht is ingepland... hopelijk snel in orde...

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Top blog. Ik wilde ook een aantal internetspaarrekeningen opheffen. Bedankt voor de tip. Nu alleen nog die Plusrekeningen opzeggen.

Marcel

16/1/07 9:11 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hartstikke bedankt!!! Ik kwam er ook totaal niet uit met dat 'opheffen spaarrekening'...en was gefrustreerd aan het rondklikken... ;))

Dit bespaart me weer een telefoontje naar de helpdesk. Thx!

groet, Dagmar

23/2/07 11:17 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zojuist via google je blog gevonden!
Bedankt voor de tip. Ik wilde ook mijn spaarrekening beeindigen

28/2/08 2:18 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

top bedankt voor de tip!
belachelijk dat het zo ingewikkeld is bij de postbank.

12/3/08 9:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

superduper! het werkt! xoxo

26/3/08 2:03 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dit zorgt er ook voor dat je na het sluiten NOOIT meer iets met de postbank te maken wil hebben....

30/3/08 4:15 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Aha, eindelijk gevonden!

Oh, en probeer dit niet te doen in het weekend, want dan werkt het niet. Het MOET op een werkdag, hoe zot kan het worden?!?

5/4/08 8:47 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Belachelijk, ik snapte er niets van. Ik wilde maandag al bellen maar nu is het opgelost.

26/7/08 11:53 a.m.  
Blogger Unknown said...

www.cancel.myAfmelden nl helpt je bij het eenvoudig opzeggen van vrijwel alle abonnementen, contracten of online diensten Bespaar tijd en geld en gebruik afmelden nl. opzeggen

13/10/13 12:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home