dinsdag, december 19, 2006

rekening opzeggen bij de postbank (2)

toen ik gisterenavond inlogde om te zien of alles nu afgehandeld was, zag ik dat ik nog een niet verzonden opdracht had staan. het bleek om de opdracht ,,Opheffen Internetsparen - Naar Girorekening'' te gaan. ik dacht dat ik die dus zondagavond niet correct had doorgevoerd, en gaf opnieuw de nodige tan-code in om de opdracht uit te voeren.

wat vervolgens de mededeling ,,status: geweigerd - rekening is niet actief'' oplevert. en inderdaad, de spaarreking is niet meer actief (was de bedoeling) - maar blijkbaar zonder dat mijn opdracht verwerkt is. dus ook nog geen geld op mijn girorekening. met andere woorden: al mijn(ons) nederlands spaargeld is momenteel spoorloos.

even via de mail contact opgenomen met de postbank - en in plaats van binnen de beloofde 48 kreeg ik al binnen de 12 uur antwoord. ,,Vervelend dat u problemen ondervindt bij het opheffen van uw Internetspaarrekening'', meldt het hoofd e-commerce en e-mail (huh?) me. ,,
Uit uw gegevens blijkt dat uw Internetspaarrekening is beƫindigd. Het bedrag van uw Internetspaarrekening en de opgebouwde rente wordt automatisch bijgeschreven op de rekening die u aangegeven hebt. Wij gaan er vanuit dat het bedrag en de opgebouwde rente aan het eind van deze week is bijgeschreven.''


daar ga ik dus ook van uit... mijn gok is nu dat de opdracht die ik zondag doorgaf twee keer in het systeem van de postbank terechtkwam, een keer correct, en een nadat de rekening is opgezegd.