maandag, september 18, 2006

druppels

zoals gemeld, heb ik vorige woensdag vruchteloos gebeld om de afwerking van de keuken voor elkaar te krijgen.

en vrijdag opnieuw. toen me weer gemeld werd dat het dossier doorgestuurd was, maar nog niet bekeken, vroeg ik om met van de klanten- naar de klachtendienst te worden doorverbonden. ik werd letterlijk uitgelachen, en kreeg nog de meededeling ,,u zult het met mij moeten stellen.''

dus besloot ik maandagavond na het werk nog eens een bezoekje te brengen aan ikea ternat.

maar maandagmorgen ontivng ik een brief van installateur bois concept. die zowaar de kosten voor het vruchteloze bezoek van 18 augustus werd doorgerekend, en ,,extra kosten'', gemaakt bij de installatie in september, toen niet alles zoals afgesproken werd uitgevoerd.

ik besloot dan maar om al in de heenreis naar het werk al binnen te springen, en meteen met het hoofd van de klantendienst te praten.

in ikea werd ik opnieuw geholpen door frauke, zowat de enige ikea-werknemer waar ik absoluut geen slecht woord kan over zeggen. ze leek zowaar soms last te hebben van plaatsvervangende schaamte tijdens het vijftal keer dat ik bij haar langsging. enfin, dit keer wist ze niet alleen mijn naam al uit het hoofd, ook de woonplaats kende ze al.
ze haalde er haar chef bij - die ik ook al van eerder bleek te kennen - en die ging snel door de zaak heen. in een mum van tijd werd de rekening die ik die vanmorgen ontving geannuleerd en werd toegezegd dat de volledige afwerking op kosten van ikea zal gebeuren; en er is rechtstreeks aan bois concept opdracht gegeven om zo snel mogelijk een afspraak te regelen.

wat helaas nog niet is gebeurd. maar ik heb wel het rechtstreekse nummer van degene die daar de zaak behandelt. en ergens verontrustend: toen ik vertrok, zei het hoofd van de klantendienst ,,tot ziens''.