zondag, mei 21, 2006

de afrekening: hydron vs nuon

bij waterbedrijf hydron kregen we een zesde van de betaalde voorschotten terug.
bij energiebedrijf nuon moeten we nog eens evenveel opleggen als dat we betaald hebben.

reden: bij nuon werden de voorschotten die we in december en januari al betaald hadden verrekend met vorige jaargang. zodat we voor de periode van zes maanden slechts vier voorschotten hebben betaald - en dat bij gestegen energieprijzen. het valt niet echt onder
,,chaos op energiemarkt'' (dus minister brinkhorst mag wat mij betreft blijven) - maar het verklaart wel voor een deel de veelbesproken torenhoge facturen bij het verlaten van de energieleverancier.
ik weet alleen niet meer hoe het zat het eerste jaar dat ik bij nuon klant was - zijn toen 14 voorschotten aangerekend voor een periode van 12 maanden? ik hoop het - de formulieren daarvan heb ik uiteraard geen vier jaar bewaard...